torsdag, maj 08, 2008

Kalmar & Golf

I helgen är det dags för årets första UPGA-tävling. 11 dårar ska spela golf och umgås. Vi ska egentligen vara 12 men den ena muppen väljer att åka till Paris med flickvän istället... Jag tippar i nte mig själv som vinnare. Anledningen till det är att jag bara har gått 18 hål samt att jag har fått en släng av allergi... Skulle tro att Hampus eller Benny tar hem det!

Ska snart åka till jobbet och göra klart inför helgen. Måste säga att banan börjar se riktigt bra ut. Lite mer värme så är ser det snart ut som det ska. Funderar på att ansöka om namnbyte. Royal Kind Golf & Country Club, RKGCC.

Dagens stora nyhet i UT är att moderaterna backar i frågan om ett runt hus på järnvägsområdet. Är detta någon hemlighet för någon att det har dykt upp ett nytt alternativ? Jag kan inte förstå hur man bara kan ignorera frågan. När sedan en av kommunens tjänstemän uttalar sig om att huset redan har fått uppmärksamhet i media och att det därför bör byggas då blir jag mer eller mindre arg.

Dagens låt " The Smiths -There is a light that never goes out"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man undrar ju vem eller vilka som e muppar. Paris med den man älskar eller elva gubbar som blir bakis i Kalmar. Vilken helg hade du valt?

Holmin sa...

Jag menar att vi är 12 muppar, var det oklart?