lördag, juni 14, 2008

Sommarlov

Under den gångna veckan har jag funderat en del på fördelarna med mitt gamla yrke. Sommarlovet hägrar och lata dagar i solstolen för de som håller ut. Funderade på att byta tillbaka ett tag men sedan kom jag ihåg alla konferenser och möten som vi hade utan att kunna fatta några beslut. Jag kom ihåg all dokumentation som vi var tvugna att skriva för att skolan skulle hålla ryggen fri i framtiden. Nej, jag ångrar mig nog inte trots höstlov, jullov, sportlov, påsklov och sommarlov...

Höghastighetståg! Var på Europkorridorens stämma i tisdags i Nyköping, har ju som några vet varit lite tveksam till Götalandsbanan innan men inte längre. Så fort motorvägen är klar ska jag lägga energi på att propagera för tåget. Först motorväg sedan tåg!

Det har blivit en hel del fotboll den sista tiden, jag tror på Holland eller Tyskland. Maskinfotboll är framtiden!

Måste nästan kommentera bloggen på UT som sedemera publicerades i papperstidningen. Mammas Hjeltar, ett gammalt punkband. De har länge hävdat att texten handlade om Lars Dahlén och inte om mig, sanningen kommer alltid ikapp, haha. Man kan ju undra varför de inte sa ngt då. Fega?

Problemen kring Tingsholms rektor verkar ha löst sig. Han får 12 månadslöner och så är saken biff. enligt avtal ska han ha 6 men tydligen är han så pass bra att han ska ha 12, borde han inte ha stannat kvar då? Jag undrar också hur man gör med bilen som han hade beställt som kommunen sedan avbeställde. Drar man av de kostnaderna på hans lön?

Dagens låt "Nordman - Nu lever sommaren"

1 kommentar:

Ulrika Geeraedts sa...

Intressant att du kallar dig opolitisk! Kan dock hålla med dig ang. båtplatserna. Dina väna kommentarer ang. fullmäktige betyder troligen att du ännu lever i tron att du kan förändra någonting. Lycka till :)!!
Ulrika G