torsdag, februari 24, 2011

Det händer med händer

Hade ett väldigt intressant och givande samtal igår. Ibland behövs det att någon utifrån sätter ord på ens tankar och ställer frågor utifrån ett helt annat perspektiv. Det ska bli mycket intressant att se vad vårt samtal kan leda till. En sak är dock säker, det enda vi vet är att framtiden är vad vi gör den till.

Ikväll ska jag närvara vid Landsbygdsalliansen årsmöte i Ulricehamn. Jag ska säga några ord om hur jag ser på visioner och planer kring samverkan om landsbygsfrågor i kommunen. Jag har funderat mycket på detta och en av de viktigaste frågorna enligt mig är att vi måste arbeta bort den konflikt som vissa vill göra gällande finns mellan stad och land. Ulricehamns kommun är för liten för att ha inre splittringar, det är tillsammans vi kan skapa förändring.

Dagens låt "Veronica Maggio - Jag Kommer"

Inga kommentarer: