torsdag, april 07, 2011

En intressant värld

Fick idag frågan om jag har slutat blogga. Slutat och slutat, arbetet tar aningen mer tid än vad jag vill erkänna. Så fort tiden räcker till kommer jag nog att komma igång igen. Vem har sagt att politik är tråkigt? Efter snart 97 dagar som kommunalråd vill jag härmed meddela att politik är oerhört roligt. Det är till och med roligt och intressant trots att jag börjar få stå till svars för beslut som fattades långt innan jag blev kommunalråd. Senast idag där Ledaren i UT tar upp att det fanns förslag på en ny huvudarena för våra issporter i kommunen. Vet inte riktigt vad man syftar på eftersom det förslag som snabbutreddes för en förhoppning om att dra ner på kostnaderna, inte utöka dem. Och när siffrorna visade att det förslaget skulle bli dyrare lades det lika snabbt som det kom upp lika snabbt i papperåtervinningen. Att ledaren sedan hör viskningar om att projektet kommer kosta upp till 10 miljoner mer än budgeterat är en nyhet för mig. Både att det viskas om projektet och att det skulle bli dyrare än beräknat... Dagens låt "Familjen - Det Var Jag"

2 kommentarer:

Anna sa...

Tycker det är märkligt att Högborn skriver som han gör. Det leder bara till onödiga spekulationer och att man tror han sitter inne med mer info som ingen annan har tillgång till.
Känns som att "viskningar" hör hemma mer i Se & Hör än UT...

Sune Broman sa...

Kul med ett oplanerat morronmöte, just när staden vaknat.
Och så har du börjat blogga igen...
Lycka till!