måndag, oktober 06, 2008

Mias mamma

Nu är bloggen uppdaterad, jag är ju 33 år trots att jag kanske inte vill kännas vid det. Är i alla fall 25 år i sinnet... Både på gott och ont.

Hade en hektisk helg men väldigt trevlig. Var på kallbadhuset för första gången i fredags och bastade. Man ska tydligen bada också men min vänsterfot sa nej. Det var alldeles för varmt i vattnet för min smak, haha. Vi hade dock lite problem med att ta oss in då badkorten var slut på OKQ8 och att de inte hade en aning om var man kunde köpa någon annanstans, misär. Men vi blev bra bemötta på restaurangen så det löste sig, trevligt.

I lördags var det dags för kallbadhusets granne, resdax och deras bastu och badtunnor. 13 glada herrar, lite öl och whiskey. Svårt att inte ha det bra. Fick helt klart mersmak på att göra ngt liknande igen. Har jag finska gener kanske? Avslutade helgen med ett biobesök igår, mama mia vad bra....

Idag är det ks, inga speciellt upphetsande ärenden på agendan. Kan tänka mig att det kommer inom kort. Sanatorieskogen, Storgatan och lite annat smått och gott är ju på gång upp. För att inte tala om stadshusets utbyggnad. Hoppas verkligen att vi kan göra igång det ganska snart.

Dagens låt " Colony 5 - Accelerate"

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Kollar din blogg då och då och såg att du sitter med i demokratiberedningen (borde jag ha vetat men, men). Jag planerar att köra en stor EU valdag i Ulricehamn in maj för förstagångsväljare i hela regionen (ser ut som att jag kan få finansiering från VG regionen - kostar inte kommunen något)med EU parlamentariker och en del unga politiker. Ser ut att bli (ett av) de största EUval arrangemangen för ungdomar i Sverige. Hur som helst, känn dig ung och inbjuden som talare! Jag vill ha reps från alla partier men det skall vara unga människor som kan snacka med ungdomar. Vi kommer även att arrangera seminarier och jag söker också personer som kan hålla i dessa (på olika EU teman, tex demokrati, invandring, arbetsmarknadsåtgärder, jämställdhet etc). Intresserad?
Med vänliga hälsningar,
Ulrika Geeraedts