måndag, december 15, 2008

Fullmäktige

Idag är det dags för årets sista fullmäktige i Ulricehamn. På dagordningen är det 18 ärenden men jag tror inte att det är något av ärendena som väcker någon större uppmärksamhet. Demokratiberedningen som jag sitter i skall redovisa sitt arbete och meddela fullmäktige vad vi håller på med och hur långt vi har kommit i vårt arbete. Vi ska träffas klockan fyra och göra klart vår redovisning, det finns en stor risk att den blir tunn. Vi är ju inte direkt överens i gruppen och då är det svårt att komma vidare. Demokrati kan ta tid...

Har letat reda på en gammal favvoartist. Max Peezay, så skön...



Har ett inbokat möte med Svensk storköksservice idag. Köket på jobbet är 20 år gammalt och jag är rädd för att det kan bli dyrt när det börjar gå sönder, kanske kan vi skjuta upp investeringarna om vi blir bättre på att serva sakerna innan de går sönder... Tror att vi har varit lite dåliga på det förr.

Lucia gick annars ganska lugnt till, tycker nog att det blir bättre och bättre för varje år som går. Jag kommer ihåg vad det var som gällde när man var yngre när man satt hemma och kollade på Peters pop show. Ni minns väl den lille glade tysken som presenterade världsartister på löpande band. Här en av mina favoriter...



Som ni kanske förstår är detta även dagens låt.

Inga kommentarer: