fredag, mars 27, 2009

FORM

Igår fick jag en skiva med ett gammalt Ulricehamnsband som heter FORM. Jag har många personliga minnen av bandet, ett av de starkaste var ett uppträdande de hade på Rockfabriken som fanns då. Deras rökmaskin gick amok och enda sättet att kunna vara kvar var att andas i en burk, musikaliskt lät det väldigt bra även om vi bara var två eller tre som var kvar o lyssnade. Om jag inte minns helt fel fick en av åhörare dessutom ett anfall av astma.... Jag har kvar den signerade planschen som vi fick. One is one....

Turerna kring tvingen 9 fortsätter. Jag verkar vara den enda av oss moderater som är emot. Vi får väl se vart frågan landar.

Jag var i Götene på studiebesök för att se på deras politiska organisation. Jag börjar bli mer och mer säger på att vi måste förändra vår. Dagens fullmäktigeledamöter måste engageras i en större utsträckning, vi måste få mer aktiva politiker ifrån alla partier. Demokrati är inte gratis, det krävs arbete för att det ska fungera.

Dagens låt "FORM - Dolce Vita"

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra låtval./ Tompa FORM