onsdag, mars 25, 2009

Statoil

Jag har fått kritik från flera håll de sista dagarna att jag är lite för tam i min blogg. Att jag inte är elak nog och att jag inte djävlas tillräckligt. Kan iofs hålla med om att jag håller tillbaka mig allt som oftast och att jag skulle kunna skriva betydligt mer syrligare och mer kritiserande texter. Tyvärr är ju det bara så att jag ingår i ett av de partier som för närvarande har "makten" i både kommun och stat, jag hoppas naturligtvis att vi kommer att ha den även efter nästa val men det är ju betydligt enklare att vara i opposition. Då kan man ju kritisera åt både höger och vänster utan att komma med egna förslag. Nu måste eller borde jag ju stå upp för den politiken som förs, i alla fall stora delar av den. För inte tusan håller jag med centern, folkpartiet och framför allt kd i alla frågor...

Man skulle kunna spy galla över många förslag och kritisera en hel del andra men när klockan slår gäller det att vi håller de överenskommelser som vi har kommit just överens om, annars blir det oerhört svårt att få igenom ett enda ärende. Jag hoppas naturligtvis att vi får över 50% i nästa val men det är väl tyvärr en utopi, eller?

Såg på UT´s hemsida att vår miljöpartist verkar ha vunnit striden om New Wave. Vad händer nu? Blir folk arbetslösa, kommer företaget att få hosta upp pengarna själva eller läggs just det här lagret ner? Det är väl inte direkt så att just det företaget går speciellt lysande. Låt oss hoppas att inte vår kära miljöpartist får fler personer att bli arbetslösa, för det kan väl inte vara det som var syftet?


Dagens låt


Inga kommentarer: