tisdag, februari 02, 2010

Saab - The new black

Knappt har glädjeyran lagt sig i Trollhättan förrän det visar sig att det saknas pengar. Enligt dagens tidningar saknar Spyker 175 miljoner för att slutföra köpet. I Svd står det bland annat att han vägrar uttala sig om vart pengarna ska komma från och om ryssarna fortfarande finns med i bilden. Det jag finner mest anmärkningsvärt är att Saab har över en miljard i kassan men att Spykerfår köpa det för lite drygt en halv miljard. Hur går detta ihop sig? Låter som en mkt dålig affär...

Igår var det kommunstyrelsemöte i Ulricehamn. Det märktes inte någon direkt hätsk stämning mellan mig och SPI´s företrädare. Om han nu anser att jag är en sådan "bad boy" borde han väl ha agerat? Eller som han själv brukar säga, "Rätta mig om jag har fel" Haha, du har fel! Lycka till i nästa val, hoppas att väljarna genomskådar dig och ditt parti.

Ikväll är det gruppmöte för moderaterna i Ulricehamns kommun. Kan tänka mig att det blir en hel del intressanta diskussioner. Vi har en väg att vandra om vi ska bli största borgeliga parti i kommunen. Men med tanke på hur centern sköter sig på riksplanen så borde det ju även smitta av sig lokalt. Sedan är ju frågan om "skandalerna" under den här mandatperioden faller tillbaka på Centern eller ej. Tvärredsaffären är väl den största enskilda händelsen men UT kan ju mycket väl gräva upp mer saker och välja att fokusera på dem precis innan valet.

En dryg vecka kvar till värmen, men innan dess blir det mer snö. Tur att man slipper skotta.

Dagens låt "Lou Reed - Perfect Day"

Inga kommentarer: