fredag, februari 26, 2010

Vart tog OS vägen?

Fick min enda skörd av OS igår på vägen hem från flygplatsen. Lyssnade på radion och fick höra matchen mellan Sverige - Finland i hockey. Tyvärr var det dam och inte herrhockey men det var ändå spännande på sitt sätt. Nu är OS över för min del.

Efter mer än lite drygt två veckors semester är det ganska skönt att komma hem. Gå igenom posten, mejlen och tidningarna. Inser rätt snabbt att temperaturen i Ulricehamn är ganska låg. Lite smågnabb och ditten och datten men inte något som vi kommer att minnas om ett år.

Noterar att Bo Högborn återigen väljer att använda mig i sin krönika, den här gången för att belysa eventuella problem som finns i alliansen i Ulricehamn. Jag vet inte direkt vad han syftar till men troligtvis är det väl min kritik om centern på riksplanet som han hänger upp sig på. Läser man bloggen lite mer noggrant kan man finna att jag mer eller mindre lovordar centern och då främst kommunalrådet.

Läser även att man tydligen inte kan äta lunch med vem man vill i Ulricehamn. Tydligen äter vår gruppledare och Mattias Josefsson (s) lunch ibland. Även jag äter lunch med oppositionsrådet lite då och då. Vi brukar prata om både det ena och det andra. Ibland musik, träning eller vad vi tycker är bra och mindre bra med kommunen. Det som är det intressanta i det hela är att jag och kommunalrådet aldrig har ätit lunch. Han tycker kanske inte att mina tankar och åsikter är intressanta eller också har han inte tid för en "vanlig" fritidspolitiker. Läser dessutom att kommunalrådet har valt att kommentera luncherna på sin blogg. Han verkar ha vetat om träffarna länge och det är väl inte så konstigt när de sker helt öppet. Konspirationsteorier finns det gott om men jag trodde inte att kommunalrådet hade sådana. Är det verkligen så att man inte får äta lunch med vem man vill? I mitt Ulricehamn får man äta med precis vem man vill vare sig man är röd, grön, ljus- eller mörkblå.

Semestern var förövrigt väldigt skön. Känner mig utvilad och redo för både en ny säsong på golfbanan och för en valrörelse. Nästa helg är det nomineringsstämma för moderaterna i Ulricehamn. Då ska vi fastställa listan för årets kommunalval. Är du medlem är du varmt välkommen att deltaga!

Dagens låt "Freddie Wadling - Värmlandsvisan"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen hem!

Bo Högborn sa...

Nu har jag läst din blogg "lite mer noggrant" och så här står det:
"Det känns ibland som att vår allians i Ulricehamn står och svajar. I årets upplaga av Ulricehamnsrevyn får enligt uppgift vår moderata gruppledare en hel del skit från en centerpartistisk alliansbroder vid namn Ulf Svensson. Samma broder har öppet attackerat samma person ett antal gånger i såväl Stt som UT. I lördagens UT kunde man sedan läsa att Stig Svensson ytterligare en lokal centerpolitiker går ut och attackerar vår gruppledare. Vad är alliansen värd?"
Nu vet du vad jag syftar på.
Hälsningar

Holmin sa...

Tack för förklaringen. Och det är precis som du säger, vi får en hel del påhopp mot oss och då främst från Ulf men det är väl kanske ett friskhetstecken att alliansen lever. Det viktigaste är dock att alliansen fungerar och att vi tillsammans driver kommunen framåt. Även om Mattias är oerhört trevlig står vi väldigt långt ifrån varandra politiskt, men i frågor som ej är av politisk karaktär vinner vi på att driva frågorna tillsammans.
Roland gör i mångt och mycket ett bra jobb och han har det inte enkelt, han har ett parti som han ska ta hänsyn till med bland annat personen som nämns ovan, det kan inte vara lätt.
/Lars