söndag, februari 28, 2010

HRF

Har funderat en del på årets val. Vad är det som gör att så få personer är intresserade av att bli politiker. Mig veterligen har i stort sett alla politiska partier samma problem. Kan det vara så att etablerade politiker inte släpper in nya eller gör vi det svårare än vad det är? Jag hoppas att vårt parti är öppna för att släppa fram nya förmågor, både unga och äldre, kvinnor och män och gärna fler som bott utanför Ulricehamns kommungräns.

Jag har snart suttit en mandatperiod och jag önskar att fler i min ålder var engagerade. Det är kanske därför jag fungerar så pass bra med vårt oppositionsråd. Vi står långt ifrån varandra politiskt men nära varann i många andra frågor. Det kan inte vara rätt att vi två är de yngsta i kommunstyrelsen. Var är alla andra under 35?

Laddar just nu inför 5-milen. Mitt OS blir alltså ett radioreferat av en damhockeymatch och en skidtävling. Varför masstart? Jag kan verkligen inte förstå syftet.

En helt annan fundering. Jag precis som många andra skänker pengar till lite olika föreningar och ändamål. Den sista tiden har jag blivit uppringt av flera som vill att jag ska skänka pengar via autogiro. Det känns för mig helt fel, jag lämnar hellre en summa lite då och då. Det känns som att dessa föreningarna gör precis som gym. Enda sättet att vara med att göra det via autogiro och på så sätt är man uppbunden i evighet. Man spelar på människors godhet och vilja till förändring. Avslutande av gymkort finns att se i ett gammalt avsnitt av vänner.

Snart börjar årets allsvenska, gissa vilka jag håller på...

Dagens låt "Fred Åkerström - Jag ger dig min morgon"

Inga kommentarer: