onsdag, juli 14, 2010

Blixtar & Dunder

32 grader, 30 grader, 31 grader. Vad är det son händer? Kan det vara så att det är växthuseffekten som har vaknat igen efter sitt uppehåll i vintras? Hur som helst är det väldigt skönt. Synd bara att man inte har semester än. Eftersom jag har det nästa vecka antar jag att växthuseffekten slår bakut och regnet kommer...

Spelade lite golf häromdagen och jag är imponerad över hur fort våra greener har återhämtat sig. De börjar faktiskt bli riktigt bra. Tänk vad gödsel, sand och vatten kan göra. Kinds GK är återigen Royal Kind.

Jag vet faktiskt inte om jag ska skratta eller gråta. Mitt i den svenska sommaren så hittar Aftonbladet en möjlighet att sälja lösnummer. Just nu verkar det som att ord står mot ord och frågan är vad syftet bakom deras publicering är. Om det är att förnedra en privatperson så har de lyckats. Om det är att försöka få vår statminister framstå i dålig dagar så har de misslyckats. Jag dömer ingen utan fakta och hoppas att detta inte gör att förtroendet för regeringen minskar. De sista fyra åren har varit bra för Sverige, för Ulricehamn och för mig och jag hoppas verkligen att det blir fyra år till.

Dagens låt "Kent - Ismael"

Inga kommentarer: