onsdag, juli 28, 2010

Eu - lika för alla?

I gårdagens UT kunde man läsa i Bo Högborns krönika om hur han tror att valet kommer att gå i Ulricehamn. Han tror precis som jag att Moderaterna kommer att öka och att Centern kommer att backa. Han säger dock inget om hur han tror att kommunen kommer att styras. Tror han att Centern kommer att ha kvar kommunalrådsposten eller ser han gärna precis som jag att något annat parti ska få chansen? Vi skiljer oss åt på en punkt och det är hur det kommer att gå för SPI. Jag tror att de har spelat ut sin roll och att de får max ett mandat. Pensionärsfrågorna lever idag i samtliga partier och då behövs de inte längre.


Efter en vecka i Grekland är det inte konstigt om man undrar om vi är med i samma EU. Här hemma följer vi alla regler till punkt och pricka och ser till att vi anpassar oss så att när en ny lag väl träder i kraft är vi redan klara sedan minst ett år tillbaka. I Grekland verkar man ta lagstiftning mer som en rekommendation. Det kan inte vara lätt att vara en svensk miljöinspektör på semester där... Det var inte många år sedan vi hade en miljöinspektör i Ulricehamn som var lite väl nitisk. Hon skulle nog göra succe i den grekiska övärlden.

Dagens låt "Rasmus Seebach - Natteravn"

2 kommentarer:

Bo Högborn sa...

Nej Lars. Inte skiljer vi oss vad gäller synen på SPI. Om du läser ledaren en gång till ser du att jag tippar att partiet backar och får ett mandat, vilket även det kan tyckas för mycket.

Holmin sa...

Helt sant. Jag läste din krönika lite slarvigt. Ska inte göra om det. Jag trycker precis som du att det är för mkt. Om man ser till hur åldersfördelningen ser ut på våra listor så behövs verkligen inte ngt SPI i Ulricehamn.