tisdag, juli 06, 2010

Stiljte

Det märks på Ulricehamnspolitikernas bloggar att sommaren är här. Kommunalrådet har återigen inte skrivit något på länge och inte heller oppositionsrådet. Kan tänka mig att de båda laddar batterierna inför årets valrörelse. Det kan behövas med tanke på att mitt parti mer än gärna blir större än dem båda efter valet. Det viktiga är ju dock att vi inte tar väljare från de övriga i alliansen utan att vi väcker folk från soffan samt får fler från den rödgröna sidan att byta till oss.

Jag lyssnade och såg på Reinfelts tal från Almedalen och hans tre löften ligger precis rätt i tiden. När småpartierna lovar saker till höger och vänster står moderaterna för kontinuitet och ansvarstagande. Vi är det enda arbetarpartiet och arbetslinjen ligger fast. Det känns skönt att vi inte lovar ytterligare skattesänkningar just nu utan att vi satsar på att säkra välfärden. Detta gäller även i Ulricehamns kommun, tro inget annat. Även om jag mer än gärna hade velat sänka skatten så ser jag inte att det utrymmet finns just nu.

Var på Åsundsholms GK och tävlade i lördags. Jag tycker fortfarande om deras bana och tycker att den tar sig från år till år. 12 hål är precis lagom, kanske lika bra att inte bygga ut de sista?

Dagens låt "Tracey Thorn - It´s All True"

Inga kommentarer: