måndag, maj 02, 2011

Handel och kontor

Det är nästan svårt att inte skriva något om att Osama Bin Laden är död. Efter att ha varit världens mest eftersökta man lyckades tydligen USA´s underrättelsetjänst att spåra och förgöra honom. Frågan är bara vad som händer nu. Jag ser helt klart en viss risk för att våldet trappas upp...

Idag är min 122 arbetsdag som heltidspolitiker. 122 dagar som har gått väldigt fort. Summerade mina första hundra dagar för någon vecka sedan. Kom fram till att jag inte ångrar mitt beslut att tacka ja till förtroendeuppdraget, det är få förunnat att ha mitt arbete. Just nu kretsar det mesta kring budget 2012. Det är en spännande och utmanade process att delta och leda.

På kommunfullmäktiges sammanträde i tisdags besvarade jag en fråga om kostnader kring vår flyktingmottagning. Detta uppmärksammades av vår lokaltidning, uppenbarligen är det en känslig fråga att vi har tagit fram de siffror vi har gjort med tanke på mängden kommentarer.

Var en sväng i grannstaden i öster igår. In på A6 för att kolla i lite affärer och en sväng på IKEA. Det blev den obligatoriska blå lådan med ljus och lite annat smått och gott. Alltid bra med lite omvärldsanalys.

Dagens låt "047 - Let You Go"

Inga kommentarer: