tisdag, mars 20, 2007

Politik, Ping & Pengar

Ännu en dag, ännu ett möte. Låg och läste lite handlingar igår och bestämde mig för att gå på dagens BUN-möte. Revisorerna la fram sin rapport om vad de anser om god ekonomisk hushållning samt deras förslag på vilka åtgärder som kan tänkas göras. Kan redan se rubrikerna framför mig inför torsdagens UT. Dessa skolor skall läggas ner! Landsbygden dör! Etc. Det kan bli ett djäkla liv eller så inser äntligen fler att det inte finns någon annan väg att gå. Jag hoppas på det sistnämnda...

Är oerhört sugen på nya klubbor. Är oerhört sugen på golf i största allmänhet. Måste ta tag i lite träning nu, vi ska ju trots allt snart iväg till Riga och spela. Ska man bli en pingkille eller inte? Steget är stort men valet är enkelt, haha.

Pengar är det stora samtalsämnet för många. Vad hände med den där 1000-lappen egentligen? Trots att jag är så blå man kan bli är jag ändå lite besviken. Jag funderar dessutom på hur det kommer att påverka den kommunala verksamheten. Det finns ju en utjämningsmodell men frågan är väl om den tar hänsyn till detta? Ngn som vet?

Dagen låt " Backlash - Escalator People". Lite synth igen. Fast är steget egentligen så långt från trance till synth?

Inga kommentarer: