fredag, mars 02, 2007

Rammstein

Jag har bestämt att från och med idag är den 2 mars Rammsteindag. Vet inte riktigt varför jag plötsligt plockade fram mina skivor med dem men så är det i alla fall. Minns mycket väl min första kontakt med dem. Var på bio och såg en oerhört bra film av David Lynch som heter Lost highway. Jag har för mig att låtarna var Rammstein och Heirate mich. Tror tom att Rammstein kom först och jag tappade andan och glömde helt bort filmen. det enda jag kunde koncentrera mig på var vilken grupp det var. Jag satt nog och gissade en lång stund... Idag är det Rammsteindagen, bara så ni vet. Den firas genom användandet av bensin och explosioner.

Veckan har annars flytit på ganska bra. När det gäller arbete, politik kontra fritid börjar jag så smått att inse att den sistnämnda blir lidande. Ska råda bot på detta genom att åka till sthlm imorgon. Det är dags att presentera årets Vm för UPGA. Jag ska garanterat satsa på att ta hem vinsten i år. Ingen sprit på resan utan bara fokus på golf.

Fick fnatt häromdagen och började fundera på livet, kom som vanligt inte fram till ngt vettigt. Om någon har en bra idé vad man ska göra av sitt liv så snälla tala om det för mig. Det börjar kännas som att åren bara går. Har en känsla av att man kan få ut mer av det än vad jag får.

Har förresten bestämt mig för att inte ha skägg mer. Det ser inte bra ut med mitt glesa röda vikingaskägg. Nej nu blir det snagg även i ansiktet.
Dagen låt "Rammstein - Spiel mit mir" är det Rammsteindag så är det. Det är något speciellt med artister och grupper som sjunger på tyska.

Inga kommentarer: