onsdag, januari 23, 2008

Barrikader

Var på fullmäktiges möte i måndags. Trots testsändningar fungerade tydligen inte websändningen. Har inte heller fått se några siffror på hur många som var inne och försökte titta men stundtals fungerade det. Jag fick rapporter via sms att min bakdel syntes, haha. Nåväl mötet gick som det skulle och nu kan NUAB köra igång. Vi får väl hoppas att det blir lika bra som de har sagt och att det inte handlar om något annat.

Min förkärlek för 80´tals musik verkar inte försvinna. Jag har många fina minnen till den här låten från såväl Forum, klassfester och diverse skutt. Fast det klart, alla är kanske inte lyckliga. Man fick väl inte alltid dansa med den man ville...

Fick rapport igår att vissa moderater går emot partiet när det gäller förslaget om begränsning av rätten att teckna kompletterande sjukförsäkringar. Bra! För inte tusan kan detta vara moderat politik. Jag förstår det faktiskt inte alls. Är det det som kallas valfrihet?

Annars rullar livet på i ett mycket högt tempo. Jag tycker att jag försöker dra ner på det men dagarna bara försvinner. En meter snö nu hade inte varit fel även om jag egentligen vill ha värme och sol. Men lite snö kanske kan få människor att sluta tänka på golf i någon månad.

Blir nog inte någon dagens låt idag.

Inga kommentarer: