fredag, mars 14, 2008

Bara i Borås?

Vaknade igår av att det var vitt ute, idag har det torkat upp och det känns som att våren är på gång. Är dock rädd för bakslag. Vill ju bara ha vår och värme...

Det verkar som att Polis och åklagare har börjat ta tag i saker som allmänhet mer eller mindre har vetat om i flera år. Jag och många med mig har undrat hur man kan åka i en ny BMW och sälja tjugo pizzor om dagen. Uppenbarligen säljs det både det ena och det andra under disk. Hur gör man när man beställer?
- En Calzone och en hemmabio tack.
- Femton minuter

Satt i bilen på väg hem från jobbet igår och blev lite småförbannad. Tydligen vill fastighetschefen i Ulricehamn ha upprättelse. Han hävdar att det finns oklarheter i utredningen om Tvärredsaffären. Han hävdar bestämt att han har gjort efterforskningar om de andra intressenterna. Såvitt jag kan minnas satt han på ett Ks-möte och berättade att han hade sökt på Eniro och hitta.se men inte hittat något. Kallar han det att göra undersökningar så vet jag inte riktigt om jag håller med. Man kan ju undra hur många timmar det tog att göra det. Det verkar ju som att han inte vill ha kvar sitt arbete, misär!

Dagens låt " Mange Schmidt - Gömma mig"

Inga kommentarer: