fredag, mars 28, 2008

Pop i fokus

Igår var det ännu ett gruppmöte. Det vi kom fram till är att vi måste försöka se över vad kommunen väljer att lägga pengar på. Är det verkligen rätt att lägga 20-30 miljoner på ett runt hus? Jag är oerhört tveksam. Jag skulle hellre se att man la de pengarna på skolan. Gör strukturförändringarna och skjut till pengar så vi får västsveriges bästa skolor. Jag kan ju iofs tänka mig att sänka skatten oxå men det får kanske vänta lite. Jag vet att det inte är samma pengar rent budgetmässigt men det skiter jag i... Hur många tror ni ringer till kommunkontoret och frågar vad vi har för skattesats? Inte fler än som ringer till barn och utbildning och frågar om barnomsorgsplats...

Hörde ett bra talesätt som jag inte hört på länge.
- Gör om, gör rätt.

En annan sak som man kan störa sig på är bristen på båtplatser. Vaarför i hela friden ska det vara fem- sju års kö? Fler bryggor borde ju finansiera sig själva. Irriterande.

När man ärdå är i farten och är irriterad kan man ju fråga sig varför man köar i -12 för att få köpa en sjönära tomt i Svenljunga? Vad gör vi i Ulricehamn? Inte ett skvatt. Människor vill ju ha sjöutsikt och närhet til vatten, varför kan de inte få det? Helt ärligt så fattar jag inte.

Dagens låt " Laibach -America"

Inga kommentarer: