onsdag, november 19, 2008

Egenintresse

Fick handlingarna till måndagens KS igår, satt och läste lite innan och det är väl återigen inga direkta visionära frågor som ska upp på dagordningen. Har Ulricehamn hamnat i malpåse? Fick däremot indikationer på att man från vissa håll arbetar för att tågen( de nya snabbtågan på götalandsbanan) ska gå nonstop Gbg-Sthlm. Inga direkta förbindelser med oss till vare sig Jkpg eller Borås via regiontåg heller. Borde inte Centern ta tag i detta som äger frågan via sin minister?

Har de sista dagarna varit i kontakt med ett antal tjänstemän i Ulricehamns kommun. Det är inte enkelt att vara kommuninvånare och göra sig förstådd. Det känns lite som att springa med huvudet först rakt in i en betongvägg. I huset där jag bor är det brist på parkeringar och de som finns används av kommunens tjänstemän. Förståelse och förklaringar känns långt borta. Vad säger ni om detta svaret från en tjänsteman:

"Vad det gäller de akuta P problem, så måste detta tas med personalen och ansvariga chefer som arbetar i nämndehuset, var de får/ska parkera, inget som jag kan påverka direkt.
Men vad jag förstår, är dessa personer också hänvisade till grusparkeringen nedanför gasstationen. Precis som Hugo tidigare svarat dig."

Han är då trafikingenjör och dessa frågorna bör väl ligga på hans bord. Har frågat honom mejlledes vem jag skall vända mig till men än så länge inget svar... Finns väl risk för att jag inte får ngt heller. Hur lyftar man den här typen av frågor?

Var på Bredareds GK igår och tog en kopp kaffe, de har fått det riktigt fint krig sitt klubbhus. Ngt för oss andra att ta efter!

Dagens låt " Boytronic - My Baby Lost It´s Way"

Inga kommentarer: