torsdag, november 27, 2008

Just outside of Limmared

Sitter just nu och lyssnar på en samling med diverse synthband, Welle Erdball, Mesh, Absurd Minded m.fl. Det jag först och främst inser är att Nitzer Ebb och Frontline fortfarande håller, det känns faktiskt lite som att det står still i synthsvängen. Skönt dock att DM alltid går vidare i sin utveckling. Det är INTE ok att fortfarande försöka låta som de gjorde 84. Ett lysande undantag är dock Kloq, de låter riktigt bra.

Dagens länk Har väntat länge på att han ska ta upp sitt skrivande igen. Det är med stor glädje jag för 15 min fann att så är fallet. Openstens innebörd: Opensten (Apensten, Oppensten), medeltida fäste beläget på en fordom kringfluten moränkulle, nu kallad Husberget, i Södra Åsarps socken i Kinds härad

Idag kan man läsa i UT att idéen med det runda huset är nerlagt. Har hört talas om det ett tag nu men det är ju inte direkt så att man kan gå med det innan Herr Karlsson har fått säga sitt. I vilket fall som helst är det skönt. Även om det fortfarande hade varit högkonjunktur och vi hade haft ett oerhört stort överskott hade jag varit negativ till huset så som det var tänkt. Ska man bygga ska man göra det rejält och inte för litet från början.

Vad är det som händer i Indien förresten? Militanta muslimer enligt DN. Helt ärligt så förstår jag inte riktigt syftet, kanhända att jag är en godtrogen lantis från mellanmjölkens land men.... Nej jag förstår inte.

Dagens låt "Spandau Ballet - Through the barricades"

2 kommentarer:

Helge sa...

Tack för den passningen! Som mitt personliga användarstöd hoppas jag att du kan visa mig hur man lägger upp sådana där youtube-fönster i blogginläggen. Jag har svårt att förstå html-språket.

Holmin sa...

självklart