torsdag, november 20, 2008

Regler?

Ännu en dag i paradiset Ulricehamn. I dagens UT kan man läsa om att det finns riska tt röntgen läggs ner och att UIF höll nollan. Ni ser, det händer tydligen stora saker även här. Eftersom det är alldeles för lugnt så roar jag mig med att irritera mig på världsliga saker. De sista dagarna är det bristen på parkeringsplatser och hur olika människor löser detta.

Tydligen är det så att om man arbetar i nämdhuset i Ulricehamn så gäller inte vanliga regler. Det är ok att stå på trottoarer och på platser avsedda för cyklar. Har försökt få reda på om detta även gäller oss vanliga kommuninvånare men har inte lyckats än.



Hade årsmöte på jobbet i måndags och styrelsens budget gick igen. Skönt att veta vad man skall jobba efter. Nu gäller det att ligga i så att även 2009 blir bra. Golfen står inför många utmaningar så även Kinds GK. Men med medlemmarnas hjälp tror jag att vi kommer att lösa det mesta.

Dagens låt "Paul Rein - Ge mig en chans"

Inga kommentarer: