torsdag, januari 08, 2009

Eleganta maskiner

Roade mig med att ta en promenad innan idag och träffade då på en god vän och hans barn samt en fritidsavdelning som var ute och lekte. Numer ska man tydligen ha hjälm på sig så fort man vistas på en is, inte bara när man åker skridskor utan när man går på den. Kommer ihåg att jag skrattade åt en gubbe här i stan för om åren som hade hjälm när han körde bil, det kanske snart är verklighet.

Var på Ks möte igår och är såhär dagen efter glad över de besluten som vi tog. Man kunde redan läsa om ett av besluten på BT´s hemsida och i tidningen innan vi hade tagit det. Jag är i alla fall nöjd över att vi satsar på de äldre. Lite konstigt dock att SPI´s företrädare inte var glad över beslutet...

Gjorde mitt första köp på tradera häromdagen, fick inköpet i brevlådan igår. Köpte Svenska Bondepraktikan från 1662. Fick den för 30kr plus frakt. Synd bara att den är skriven just 1662 och inte är översatt från den tidens svenska. Att typsnittet dessutom är helt oläsligt gör ju inte saken bättre. Men lika glad för det är jag, men gladast är nog räven...

Den som är satt i skuld är inte fri. Det var väl det Göran Persson sa en gång? Jag har precis bestämt mig för att göra mig så fri som möjligt...

Dagens låt " Camouflage - Conversion" Visst är det skönt med lite gammal synth a la DM. Hörde förresten Morrisseys nya singel på radion innan, intressant.

2 kommentarer:

goooooood girl sa...

your blog is very nice......

Anonym sa...

Visst din blogg är nice men vi vet ju alla att politiker inte är att lita på. ;-)
Min blogg är najsare.
Fem toasts!