torsdag, januari 15, 2009

Tvingen by night

Har funderat den sista tiden på varför jag blev politiker. Viljan att förändra, bevara och påverka samhället tror jag att jag kom fram till. Lyckas man med det då? Kan man (läs jag) ens påverka ett beslut i någon riktning? Efter en viss tids funderingar kom jag nog fram till att vi kan det. Helt ärligt så är vi politiker helt övernes i de flesta frågor men när det kommer till kritan så finns det ändå vissa skiljelinjer. Jag är nog mer övertygad än någonsin att vi har de bästa tankarna om framtiden...

Har börjat basta lite mer i kallbadhuset den sista tiden och måste säga att det är fantastiskt skönt. Man tar en promenad dit, går förbi bryggan och vips så är man framme. Jag måste säga att de som ligger bakom genomförandet verkligen har lyckats. Hoppas bara att ekonomin går ihop sig...

De sista dagarna har debatten kommit igång i Ulricehamn. Ska man tillåta ett byggföretag att bygga högre än två våningar eller ska man låta husen förfalla helt? Vad ska vi göra med underskottet i Barn- och utbildning? Saknas det verkligen 10 miljoner? Frågan är ju om inte vi måste skjuta till pengar om detta stämmer? Jag tror inte att de ute i verksamheten klarar av att spara 10 miljoner genom att använda mindre pennor och kopieringspapper... Sist men inte minst, i dagens UT man man läsa att Celso tar över efter Kjell. Detta blev ju officiellt redan på ks-mötet förra veckan men UT har legat av sig...

Dagens låt " OMD - Enola Gay"

4 kommentarer:

Niclas sa...

UT har legat av sig. Den var kul.

Anonym sa...

Är det inte något som saknas?

Anonym sa...

Ska man tillåta ett byggföretag att bygga högre än två våningar eller ska man låta husen förfalla helt?

Svar;

Hur vore det med kontinuerligt underhåll? Att låta hus förfalla kanske är en strategi från fastighetsägaren, ha ni politiker inte funderat på det? Tvinga dem att renovera!

Holmin sa...

Jag tror att det är svårt att tvinga fastighetsägare att renovera. För att döma ut ett vite krävs det att förfallet går ganska långt. Så är inet fallet med fastigheten på Storgatan, inte än i alla fall...