tisdag, januari 27, 2009

Service

Dagen började med att jag skulle lämna in min bil för reparation av mittre bakbälte som av någon anledning var trasigt. Lite konstigt eftersom det aldrig var använt. Väl på plats möttes jag av en skeptisk kundmottagare som inte riktigt förstod varför jag var skeptisk till att bältet var trasigt. Till saken hör att vi inte riktigt hade kommit överens om detta skulle gå på garantin eller ej. Efter diverse gissningar från hans sida om vad som kunde ha hänt gav jag upp och försökte ta reda på hur lång tid det skulle ta eftersom jag behövde komma till jobbet. Då svarar han att han inte hade bokat en tid så att jag kunde vänta men att han hade en hyrbil som jag kunde hyra. Jag trodde att jag skulle explodera. Ett fel som jag ej var skyldig till som jag eventuellt skulle få betala reparation för samt kostnad för hyrbil, jag blev sååå in i helvete sur. La nyckeln på disken och gick.

Efter lite drygt 15 minuter ringde han och sa att detta går på garantin och att volvo står för kostnaden. Under de minuterna hade jag redan funderat på att åka direkt och köpa mig en ny bil, av annat märke...

Dagens skiva

Inga kommentarer: