söndag, januari 04, 2009

Spin City

Ett nytt år med nya förväntningar, händelser, minnen och möten. Jag hoppas och tror att 2009 kommer att bli ett bra år. Det har iofs inte startat speciellt bra då jag personligen är upp över öronen förkyld men i det stora hela spelar ju det ingen roll. Försöker följa med vad som sker i världen och det är ju inte direkt någon upplyftande läsning. Vad i hela friden håller de på med i och runt Israel, misär.

På hemmafronten verkar det vara relativt lugnt. Jag väntar dock fortfarande på vad som ska ske med Lassalyckan, parkområdet vid sjön och grodparken. Som vanligt är det så att "marknaden" är före politiken i frågorna. Nu sist var det herr bankdirektör som uttalade sig om att bygga mer fastigheter nere vid sjön. Varför inte? Jag har ju velat detta länge även om jag kanske går lite längre. Jag kan till och med tänka mig att bygga mer eller mindre direkt vid stranden. Tänk dig att gå direkt från lägenheten och ut på bryggan till din båt... Nu är det ju bara en satans massa parkeringar till ingen nytta... Misär

Appropå båtar och bryggor? Ska 2009 bli året då kön försvinner, eller ska servicechefen bygga ut fler kök först? Samma sak när det gäller det nya badlandskapet i simhallen... Misär. När vi ändå håller på att spy ut lite förkylningsgalla, vad i hela friden håller stadsarkitekten på med? Det känns som att hon vill ha ett nytt jobb i en annan kommun. Trolöshet mot huvudman? Sist men inte minst, vår kära miljöpartist som överklagar allt och som dessutom inte vill ha hus någonstans, misär.

Dagens låt " Depeche Mode - Enjoy the silence"

Inga kommentarer: