måndag, november 09, 2009

Nymodigheter

Idag är det dags för ännu ett kommunstyrelsemöte, ska bli kul och intressant att se vad som har hänt sedan sist. Jag hoppas på ett konstruktivt möte med bra beslut och inte en massa tjafs om ditten och datt. Jag tror att vi har något bra på gång när det gäller framtidens arbetsformer, det måste ju vara givande att arbeta politiskt. Annars kommer vi inte att ha någon vettig kvar som vill arbeta politiskt.

Tänkte så ett frö om ett paradigmskift när det gäller hur Ulricehamns kommun skulle kunna styras. Tänk dig en allians bestående av två partier som vill fatta beslut och driva kommunen framåt, en allians över blockgränserna som vill lägga gammalt groll och maktspel åt sidan och istället fokusera sig på att utveckla hela kommunen. Ingen dum tanke, eller är det det?

Fick frågan härom dagen om vad som är bäst med mitt jobb. Jag svarade medlemmarna. Jag är stolt över min arbetsplats och människorna som finns där. Tror att 2010 kan bli det bästa året på väldigt länge.

Dagens låt


Frågan är om det blir bättre än så här?

Inga kommentarer: