fredag, november 27, 2009

Run to you

Då var det fredag igen. En vecka går fort i det moderna Ulricehamn. Har varit på lite möten och jag måste säga att framtidsutsikterna är goda. Det känns som att de flesta politiker börja dra åt samma håll. Inte i alla frågor men i många och det är skönt att vi kan driva kommunen framåt tillsammans. Det är bara ett fåtal ärenden som gör att debatten hettar till. Det var skönt att alla ställde upp mot SPI på måndagens Ks-möte. Det är farligt nära rasism när man drar alla flytingar över en kam och säger att de ljuger kors och tvärs för att slippa militärtjänstgöring i sina hemländer. Jag hoppas nästa att Spi åker ut efter nästa val för deras åsikter är ibland väldigt skrämmande.

En av de första sakerna jag hörde när jag vaknade idag var att Mona Sahlin kan tänka sig ett samarbete över blockgränserna med antingen C eller Fp för att förhindra att SD får något inflytande i politiken. Med en gång slår det mig två saker. För det första har väl SD redan fått ett stort inflytande i svensk politik trots att de inte ens sitter i riksdagen och för det andra varför utestänger hon ett samarbete med M? Är hon rädd att alla gamla gråsossar ska vända sig om i sina gravar eller vad är problemet. Tuffa tider kräver tuffa beslut. Kanske vore det ändå en tanke att försöka lämna gammalt groll bakom sig och istället se framåt?

Är det bara jag som får träningsvärk av att spela bordtennis? Tror att min kropp behöver användas lite oftare. Skrivbordsjobb i all ära men kroppen mår inte bra av det...

Dagens låt

Inga kommentarer: