måndag, mars 01, 2010

Capisce

Idag var första dagen på jobbet efter semestern. Det tog en stund för Outlook att ladda ner alla mejl. Cirka 400 mejl varav 50 var reklam. Jag har inte hunnit med att beta av dem idag utan får helt enkelt fortsätta imorgon. För egen del är det tur att vädret inte har varit speciellt bra, det har nämligen medfört att folk inte har haft tid att ens fundera på golf, skönt för mig.

Fick en förfrågan idag att skiva en gästkrönika. Cirka 500 ord och det ska vara klart i mitten på mars. Funderade i bilen på vägen hem vad den ska handla om men minnet fastnade på en uppsats jag skrev på gymnasiet där jag fick en 1:a i betyg. Skillnaden är att jag idag får skriva som jag vill, inga meningsbyggnads-, syftningsfel eller störande upprepningar. Idag skriver jag på mitt sätt och jag trivs bra med det. Minns en annan uppsats på högstadiet där jag skrev allt med STORA bokstäver, det var inte uppskattat av min lärare. Att jag dessutom inte skrev skrivstil gjorde ju inte saken bättre. Ska fundera vidare på vad krönikan ska handla om. Kan tänka mig att det blir antingen politik, idrott eller musik. Fick just nu en tanke som jag ska spåna vidare på...

Dagens låt "Kent - Ensamheten" Har haft skivan i bilen ett bra tag nu men det var först för några veckor sedan den här låten fastnade.

Inga kommentarer: