tisdag, januari 19, 2010

Lassalyckan del 3

Igår togs ett avgörande beslut som rör Lassalyckan och dess framtid. Ett beslut som enligt mig osar framtidstro och glädje. Beslutet innebär att vi förutom nya fotbollsplaner även gör en storsatsning på en ny isyta och även en bättre konstsnöanläggning. Det som dessutom gör det hela ännu lite bättre är att majoritet och opposition är överens. Kanske finns det fler stora investeringar som vi kan komma överens om i framtiden?

Jag vet att jag ibland är ganska hård mot övriga partier i alliansen och då inte minst mot Centern. Men idag vill jag faktiskt berömma vårt kommunalråd. Jag tycker att han har agerat mycket bra när det gäller att få fram ett bra beslut om Lassalyckan. Han gjorde ett bra intryck i Västnytt igår och förhoppningsvis kan nu projektet dra igång på allvar.

Är dock lite irriterad när det gäller kommunens tempo att ta fram bra tomtmark för villabebyggelse. Det ser väldigt tunt ut när man söker tomter. Här måste vi bli bättre och det genast. Ska vi växa krävs det ett krafttag!

Dagens låt ABC - The Look Of Love"

Inga kommentarer: