onsdag, juni 30, 2010

Inställt

Förra året besökte jag för första gången Hultsfredsfestivalen. Nu verkar det som att de kastar in handduken, om det sedan är för gott eller bara för i år det får tiden utvisa. Jag hade en väldigt trevlig upplevelse där förra året men kände väl ändå att det saknades något. Stadsfestivalerna tar över allt mer och folk verkar mindre intresserade av lera och tält.

Av någon anledning ser det ut som att mitt inlägg från igår var från i söndags, skumt. Kan det vara så att jag började på ett inlägg i söndags som sparades som ett utkast som sedan skrevs klart igår? I vilket fall som helst var insändaren med i tisdagens UT.

Dagens låt "Nine Inch Nails - Closer"

1 kommentar:

Erin Winslow aka Itsbugart sa...

Som Ulricehamnare är jag mycket mer bekymrad över nedlaggningen av Sjuhäradsfestivalen. Hade kommunen och lokala politiker stödjat 7H ordentlig hade man inte vara tvungen lägga ner. När jag skriver stödjat menar jag genom att delta i festivalen själv och att uppmuntra sina partikamrater att ställa upp med aktiviteter mm.

Hur många av byggdens politiker brydde sig nog för att komma till 7H och snackar med alla funkisar? En av de störst anledningar till att jag blev medlem i Vänsterpartiet var att dom dykte upp varje år och serverade frukost. Roland Karlsson fanns inte på plats; inte heller Karl-Erik Claesson.