onsdag, november 17, 2010

Musik för fullmäktige

Kan inte låta bli att kommentera en av dagens nyheter som dessutom visar att vi i alliansen inte alltid är eniga. Att jag inte direkt är för monopol är ingen nyhet och här ser jag en möjlighet att små lokala aktörer ska kunna få nya sätt att försörja sig på. Om utredningen leder till en ändrad lagstiftning är jag den första att säga grattis till alla små gårdsbutiker runt om i Sverige.

Har blivit intervjuad av två olika tidningar den här veckan. Jag väljer att se det som en förmån då jag får frågor som jag inte alltid har tänkt till på innan. Det gör ju att jag blir tvungen att ta ställning även till dem och svara så gott jag kan. Resultat av intervjuerna kommer troligtvis i lokala tidningar inom kort. Även om inte ni är intresserade så är jag det, vinklingen är alltid intressant. Den svåraste frågan var att beskriva kommunfullmäktige med en låt. Svaret blev i alla fall en lång långsam utdragen låt med Dire Straits. Tolka det hur ni vill...

Det är mycket att hålla reda på när man ska byta jobb. Förutom nya arbetsuppgifter är det en del praktiska saker som måste ordnas. Jag har börjat så smått att kika även på detta men känner att jag inte riktigt hinner med allt just nu. Prio ett är nämligen att göra klart allt på mitt nuvarande arbete så att den som kommer efter mig får en så bra start som möjligt.

Dagens låt "M83 - We Own The Sky"

1 kommentar:

Anna sa...

Läste med glädje artikeln i UT idag och tyckte den var riktigt bra.
Tror det kommer gå utmärkt att fortsätta blogga och vara dig själv!
Lycka till på nya jobbet, vilket jag tror kommer gå bra det med! Nu sitter jag ju inte i fullmäktige men har gjort och hoppas att den förändring du efterlyser blir verklighet!