tisdag, november 09, 2010

Övning ger färdighet

En av nackdelarna med att bo i centrala Ulricehamn är att man vaknar 04.15 av att någon vänlig själ väljer att börja ploga bort två cm snö. Eftersom det sedan är ett antal olika fastighetsägare inom hörhåll innebär det att det är minst fyra olika traktorer som kommer. Idag verkade det dessutom som att det var upplärningsdags för det tog aldrig slut... Snö, nej tack.

Jag vet inte om det bara är jag men det känns som att väldigt många i min närhet vill prata politik. Har vi lite tur kanske det leder till fler politiker i framtiden. Även om inte alla väljer just moderaterna ser jag ändå det som väldigt positivt att vi blir fler som vill engagera sig.
Hamnade på ett intressant ställe i förra veckan. Hamnade i och för sig på många intressanta ställen men Tate Modern var över förväntan. Modern konst kanske inte alltid tilltalar mig men utställningen med rysk och kinesisk propaganda gjorde det.

Dagens låt "Eldkvarn - Kärlekens Tunga" Mycket Plura nu, båda här och där...

2 kommentarer:

Petra sa...

Hittade dig via Annas blogg. Det där med dagens låt var en kul idé, själv har jag dagens bild - men det kan ju vara läge att variera sig. :-)

Anna sa...

Rekommenderar du alltså Tate Modern? Läste att de har en Gaugain utställning just nu, kanske kan vara nåt! Annars blir det Tate Britain när jag åker över om ungefär två veckor =) Trevligt att Petra hittat hit också!