måndag, november 01, 2010

Di Leva lever

Det är inte utan att man blir glad när de stora partierna i Sverige kan komma överens om viktiga beslut. Det handlar om ett givande och tagande. Det är därför inte alls förvånande att Vänstern väljer att ställa sig utanför. Att Ohly dessutom flaggar för sin avgång samma dag känns intressant, kanske är dags för en partiledare som inte är kommunist?

Jag har i stort sett enbart möts av positiva reaktioner på att jag ska bli moderat kommunalråd i Ulricehamn. Har en gammal vän som bor i Stockholm som lite då och då ringer till fel Lars, så gjorde han också idag. Även han passade på att gratulera mig, så nyheten har även nått Sthlm. Kan iofs ha något att göra med att vi ser varandras inlägg på facebook...

Dagens låt "Queen - Seven Seas Of Rhye"

1 kommentar:

Erin Winslow aka Itsbugart sa...

Både som Vänsterpartimedlem och som amerikansk medborgare är jag stolt över V:s avstånd från beslutet! Det var helt fel när mitt hemland anfallde Afganistan och det är också fel att Sverige blev indragen.

Förresten, din "red-baiting" är rätt barnslig Lars! Kan du inte hitta på en mer saklig kritik? :-)