torsdag, juni 01, 2006

Dialekter




Inte mycket att göra en regnig dag i Ulricehamn. Hade en hel del saker som jag tänkte få gjort idag men lusten bara försvann. Vill ju ha sommar nu!

Det är något speciellt med skånska. Hittade en kul sida på nätet, skånsk lokalradio när den är som bäst. Lyssna själv och avgör...

Läste förresten i DN att LO gör avbön för sitt påhopp för några veckor sedan om att Alliansen skulle ha brytit pensionöverenskommelsen. Tydligen hade de räknat fel... Vem bryr sig egentligen, alla vet väl att maninte kan lita på LO, eller? För ärligt talat deras siffror verkar allt som oftast vara tagna ur den gamla nerlagda tidningen MAD. Säger inte att våra siffror alltid stämmer men det känns som att vi dubbelkollar en gång innan vi går ut med något.

I kommunalpolitiken är det ganska lugnt, inte så många dagar kvar till valet nu. Snart så gäller det att kryssa HOLMIN! O då inte min far utan mig...

Var på trivselkväll med jobbet igår, stadsvandring. Lite kul men tyvärr inte så mycket nytt. Gustav Bogers böcker som jag har innehöll det mesta av det som guiden sa. Fast det klart är man inte från Ulricehamn eller inte jätteintresserad så var det mycket bra. Jag har ju läst en hel del om Ulricehamns historia genom åren, kan det ha varit Åsa min gamla onsdagslärare på lågstadiet som fångade mitt intresse?

Dagens låt " Lionel Richie - All night long"

Inga kommentarer: