onsdag, juni 28, 2006

Upp, upp, upp, ner....

Vad är det som händer i Ulricehamn? Fick frågan av en gammal kompis på msn idag. Vi har inte pratat eller messat på ganska länge och jag hade inte något svar att ge honom. Jag vet att det händer saker hela tiden men när man själv är mitt uppe i dem kommer man inte på en enda. Nu i efterhand när jag har fått tänka till en stund har jag fortfarande inte kommit på något av vikt. Är Ulricehamn den sovande staden måntro? Ska man säga att det verkar som om att det ska byggas hus nere vid sjön? Ska man säga att Vistavallen eventuellt ska flyttas? Ska man säga att motorvägen är på gång? Tror nästan att det inte har hänt ngt sedan han lämnade staden -94, det var dock kul med en pratstund.

Var på M-möte idag, det känns fortfarande som att vi är på väg åt samma håll men jag hoppas kunna påverka politiken så att jag ska kunna ge ett bättre svar på ovanstående fråga. Jag gillar sånt som ingen bryr sig om. Det måste gå fortare att få saker och ting gjorda. Varför bryr sig alla om en insändare i UT? Nej nånting måste göras, ett gipsat löfte har ingen lag.

Har funderat en hel del på livet de sista dagarna. Det är märkligt att saker och ting sker utan att man egentligen har en möjlighet att påverka dem. Plötsligt så befinner man sig i en situation som är helt främmande som man egentligen kanske inte alls vill vara i. Det kan gälla ens fritid, arbete eller något mittemellan. Vet inte riktigt vad som sker i min hjärna men förhoppningsvis landar den på plus efter lite sömn. Jag är på ett strålande humör så det är inte där problemet ligger... Har börjat på mitt nya jobb och det känns till och med bättre än väntat, och jag har haft höga förväntningar, skitkul! Nu ska vi dansa efter min pipa.

Kan det vara så att jag har lyssnat för mycket på Bob hund.... ja, ja, det kommer bli ållrajt

Veckan är annars ganska lugn. Ska tävla på söndag och förhoppningsvis umgås med vänner imorgon och på fredag. Sid fyller fyra år imorgon så det blir tårtkalas!

Dagens låt "Jackson Five - I Want You Back"

Inga kommentarer: