måndag, februari 26, 2007

Minidisco

Har lyssnat en hel del på P3 den sista tiden. Förra veckan pratade de om de bästa ungdomsfilmerna. Det var mycket Molly Ringwald och Breakfast Club, kul. Sedan var det ett långt samtal om bästa tryckaren, jag höll länge på Lady in red men jag tror nog efter att ha lyssnat på Ratata de sista dagarna att Så länge vi har varann är något vassare.

se på oss nu, vi står här trots allt
och håller om varann när det blåser kallt
jag vet att jag vill kämpa, jag vet att jag kan
så länge vi har varann

för mig är du det vackraste som finns,
för mig finns inget annat
det finns saker som alltid fortsätter växa,
när allt annat har stannat

Det har nog dansats en hel del till den låten. Jag tror att jag har en många minnen från både fritidsgård och klassfester. Vart tog tiden vägen? Tryckare. Varför var det sååå spännande att ta på tjejernas rumpa och varför fick man inte det? Ganska oskyldigt egentligen... Fast det klart inte vill jag att vem som helst ska få ta mig där... Börjar plötsligt tänka på en hel del andra "saker" som jag ville ta på då. Vill nog det fortfarande om jag ska vara ärlig, haha.

Det finns en Ratatatext för varje tillfälle. Glad att det är över är ju en annan bra låt som borde spelas oftare...

Veckan har börjat bra och jag har fått gjort en hel del på jobbet idag. Tyvärr har det dock kört ihop sig en hel del och ingen verkar kunna hjälpa mig. Men imorgon är en annan dag...

Dagens låt "Ratata - Se dig inte om"

Inga kommentarer: