fredag, maj 18, 2007

Music for the masses

Det händer då och då att jag glömmer bort mig och börjar lyssna på nya artister och nya grupper. Kan tycka att de är bra i en vecka eller två men sedan så finns det trots allt bara ett band som gäller. Om vi tar gårdagen t.ex så lyssnade jag en hel del på Bronski beat, bra slingor och sköna texter om homosexuallitet. Smalltown boy är ju en fantastisk låt! Tror att jag missade lite av allt det när jag var liten. Om jag minns rätt hade jag dessutom bögskräck ett tag. Nåväl, de håller inte i längden. Man tröttnar efter ett tag och då finns DM som en räddande ängel.

Det verkar som att det blir en tripp till IKEA idag, jag behöver en ny möbel till vardagsrummet. Familjen på Majgårdsgatan skall åka och jag åker nog med, kul med lite smakråd åt båda håll. Mina nya mattor har gjort att jag vill / behöver göra om hela lägenheten. Någon som vill sponsra?

Roade mig med att kika lite på Miljöpartiets kongress innan. Skitkul! Hade jag haft en video hade helt klart spelat in det. Tänk er själva om förfesten är trist. Det är ju bara att sätta på videon och vips så sitter alla och skrattar och ler.

Är annars lite lätt trött på politik. Det är trögt att få saker och ting gjorda. Det krävs någon form av uppluckring av systemet. Har tyvärr inte någon lösning än...

Dagens låt " DM - Shake the disease"

Inga kommentarer: