torsdag, juli 26, 2007

Hallow

Har precis fått i mig en kopp kaffe efter dagens diamantsko. Vinnare blev helt otippat Tor, fast det klart med driven i bagen och spriten hemma är han duktig. Kul att han fick ner sin snittscore lite... Mitt eget spel däremot var väl sisådär, vette f-n vad jag gör för fel. Känner inte något direkt sug efter det heller, får nog ta en paus med spelandet fram tills KM. Nästa vecka börjar ju jobbet igen och då kanske det kommer tillbaka, just nu är jag mest sugen på att mösa i soffan, äta chips och bara vara.

Var på lasarettet igår, det känns fint att vara morbror. Han var sååå fin, det är nästan att jag längtar efter att få vara barnvakt. Det är ju lite det som är fördelen, man kan vara den roliga morbrorn som bara gör roliga saker. Säga nej och fy får andra göra, haha.

Imorgon är det dags för möte och utgång på den lokala finlandsfärjan. Undra om de har bytt personal än, den är verkligen under all kritik. När man som bartender inte klarar av att ta mer än en beställning i taget då går det långsamt... Nåväl, det ska bli kul i vilket fall.

Politiken ligger lite nere nu på sommaren, vet inte om det är bra eller dåligt. Känner att jag ska ta tag lite i det när hösten kommer. Det får allt bli lite insändare i UT och BT. Dags att profilera sig lite inför valet som kommer. Funderar lite på vilka frågor man ska lyfta fram. Skattesänkningar, stoppa permanenta uppehållstillstånd, mer pengar till polisen, skärpa straffen och fri sprit. Vad tror ni om det?

Dagens låt "Iron Maiden - 2 minutes to Midnight"

Inga kommentarer: