måndag, december 17, 2007

Måndag i Långtbortistan

Idag är det bara en vecka kvar till jul. Jag är nästa klar med alla inköp och det blir precis lika mycket klappar i år. Vet inte varför jag far fram och tillbaka som en idiot men det är väl troligtvis för att göra folk glada. Låt oss hoppas att de blir det, glada alltså.

Idag är det för övrigt Tears for Fears dag. Låt er inte luras av de första 5 sekunderna.

Ikväll är det Fullmäktige i Ulricehamn. Viktiga frågor ska avhandlas och jag ska träffa alliansen efter mötet för att prata om var vi står i vårt alliansarbete. Naturligtvis vill vi fortsätta i den. Vårt handlingsprogram är bra och vi har en mängd viktiga beslut att fatta den här mandatperioden. Det krävs dock lite skärpning från de andra för att jag ska kunna lita på dem. Sälja hus till höger och vänster imponerar inte. Då är vi inte ett dugg bättre än vad S är.

Dagens låt " Wham - Edge of heaven" Någon som kan visa mig var tidsmaskinen finns? Jag saknar 80´talet då musiken var bra, människorna glada och det var enkelt att köpa julklappar.

Inga kommentarer: