tisdag, februari 17, 2009

Befattningsbeskrivning

Har idag roat mig med att sitta och fila på befattningsbeskrivningar för jobbet. Känner att jag är i stort behov av en paus där jag inte måste tänka på varje ord jag skriver. Det gäller ju trots allt att vara oerhört tydlig och tänka sig för innan man sätter något på pränt. Bloggen däremot känns betydligt friare även om man kan få stå till svars även för sådant man skriver här. Man får kanske ta sig både en och två funderare innan man trycker på publiceraknappen... Det som är fritid för mig kan ju vara en annans levebröd.

Två nya fynd på tradera. Är nog mest nöjd med Rockwell, har velat ha den länge. Hoppas den ligger i posten idag. Känner att det snart är dags att plocka fram mina skivspelar och spela lite på riktigt. Fast frågan är ju om det är lika kul nu när man är vuxen som det var förr när jag spelade på FORUMS minidisco... Känns inte så tufft såhär 20 år senare...


2 kommentarer:

Helge sa...

Du borde organisera ett minidisco i vuxentappning. Jag kan hjälpa till med att sälja saft och snusklubbor.

Anonym sa...

men kan man via blogspot få upp bloggar som inte är "bloggspottade" utan fårn ulricehamn men använder vilken domän som helst? verkar inte så sannolikt förstås.

förresten. hur kommer de sig att du bloggar här och inte för blogg.se?