fredag, februari 20, 2009

Bil och bil

Vad är det för skillnad på Volvo och Saab egentligen, förutom det uppenbara att Saab är roligare att köra då förstås? Jag tillhör de som tror att regeringen inte hade låtit Volvo gå samma väg till mötes. Att de sedan tar rätt beslut det tvekar jag inte på för en sekund men det är ändå anmärkningsvärt. Läste i BT häromdagen i en intervju med en säljare av just Saab att han inte hade märkt av någonting, devisen att ala säljare är lögnare fick ju verkligen vatten på sin kvarn. Vem i sina sinnens fulla bruk går in och beställer en ny Saab nu? Såg precis att långtradarna med delar från Tyskland vänder och kör hem igen. Blir inte många nya bilar då...

I Ulricehamn är det annars ganska lugnt. Jag tycker dock att det är lite konstigt att man läser mycket om den unga kvinnan som greps i Thailand men väldigt lite om hennes kille. Hur har han det? Tror knappast att hans fängelse är bättre än hennes...

Idag hoppas jag att mitt sista Traderafynd kommer med posten.

Jag är särskilt förtjust i hans scennärvaro och frånvaro av band. Kläderna är det inte heller något direkt fel på.

3 kommentarer:

Anonym sa...

precis. tycker att det är alldeles för mycke risker med att köra på is. både för andra som vistas där och för ens egen del. men jag har alltid haft väldigt stor respekt för de här med isen.

okej.. vet inte varför. men blogg.se är väl den största domänen?

Anonym sa...

Hej där tyckaren!
Här har du en bloggare som tycker ännu mer än du: http://jinge.se/
Kanske något för dig? Själv lämnar jag inte bildträsket. Har precis gjort ett collage. Mycket nöjd.
Köp en kamera åt mig på tradera!?! Vore tacksam...

Anonym sa...

jag har baskmig aldrig klippt mig själv.. de får jag inte. haha.

vet inte vilken som är störst.. fast troor ändå att blogg.se har fler användare i sverige.

hur har helgen varit, inte snöat bort?