fredag, februari 06, 2009

Pavlov

Många förknippar snöfall med något positivt, jag förknippar det med att vakna kl 04.30 av att någon komplett idiot envisas med att försöka skrapa bort snö och asfalt från vägen utanför. Ibland tror jag helt ärligt att traktorn på något vis har lyckats ta sig in i mitt sovrum... Förstår att man måste ploga men måste det alltid ske efter en cm snö? Slutsatsen är att jag har fått någon form av klassisk betingning, snöfall lika med dålig sömn och rädsla.

Ser till min stora glädje att centern verkar ha ändrat åsikt i kärnkraftfrågan. Dags att plocka fram gamla tingsholmkataloger, bläddra fram till cuf´s och muf´s sida och kolla med facit i hand. Tänk om vi ändå hade fått bestämma, då hade det blivit bra med en gång, haha.

Dagens låt " Depeche Mode - Waiting For The Night"

1 kommentar:

Anonym sa...

positivt-possitivt? Vi jobbar med dubbeltecning i skolan. Det här skulle vara ett svårt ord för mina fyror också... ;-)Låter o som i alfabetet eller inte eller kan det vara ett undantag... hmmm...