tisdag, maj 05, 2009

Elfsborg kontra IFK

De sista åren har något märkligt börjat ske och igår blev det väldigt tydligt för mig när jag var på fotboll i Borås. Jag kom på mig själv att sitta och heja på Elfsborg. Försökte förklara bort det med att de spelade bra fotboll men det kändes som att det var ett svepskäl. Hur kan det komma sig att jag som så länge jag kan minnas har hejat på IFK plötsligt befinner mig i Borås och hejar på Elfsborg. Är det mina bonnagener som smyger sig på? Har mitt Boråsblod kommit ikapp mig eller vad beror det på? Hur som helst känns det aningen märkligt...

Har en ledig tisdag idag, tänkte komma ikapp med mina kommunala handlingar men insäg sedan att de sista mötet var igår och att det just nu inte ligger någon hög och väntar. Får väl ta tag i kommande ärenden eller kanske till och med fundera på framtiden. Snart är det ju förresten val igen, funderar på om jag ska kandidera till regionen eller om jag ska nöja mig med kommunen, om jag nu blir invald i fullmäktige dvs. Får väl nöja mig med att arbeta i partiet annars...

Dagens låt

Den är såååå bra! Känner att det är dags att gå in på cdon och beställa...

4 kommentarer:

emma härnqvist/perfektion sa...

google-annonser?

jo här är de bara bra. har just ätit en stor lunch.. är riktigt sugen på att pausa från skrivandet och luta mig tillbaka en stund framför SATC. själv?

emma härnqvist/perfektion sa...

hehe - DU har googleannonser på din blogg. men under mina inlägg är ett "fast" reklamplats som blogg.se har.. om man inte väljer att ta bort den för en viss summa i månaden. på sidan av bloggen annonserar två olika affiliates + två andra samarbeten jag har. de får jag betalt för.

emma härnqvist/perfektion sa...

tycker förstås att det är väldigt bra att själv få välja vilka annonsörer/samarbeten man vill ha.
vad får du för dina?

yes. jag är ledig. håller på och skriver på en sak så regnet passar fint. själv?

Anonym sa...

du är svag Lars, medgångssupporter kallas det (fast iofs har väl inte Elfsborg haft några framgångar på sistone)eller så är det helt enkelt så att du inte pallar grupptryck?! Seså, nu pallrar du dig till G:a Ullevi så får du se vad som händer! Övertygad om att du hittar tillbaka till fadershuset igen.