torsdag, maj 28, 2009

Utsikt från soffan

Fick tillbaka min telefon idag, igen skulle man kunna säga. Tror att det är min sista Nokia på ett ganska bra tag. Var tvungen att testa om den fungerar och det verkar ju lite si och så med den saken. Kameran funkar dock, så här ser det ut just nu. Det kanske inte syns men det spöregnar samtidigt som solen lyser, Ulricehamn i ett nötskal.


De som känner mig väl vet att jag har lätt för att börja gråta. Min faster har till exempel retat mig några gånger och har sagt att jag kan bli en proffessionell gråterska liknande de som finns i lite sydligare länder. I alla fall var jag på begravning igår och precis som vanligt grät jag och hade väldigt svårt att hålla tårarna tillbaka. Min mammas kusin sa då att jag kanske behöver gråta. Och visst är det så... Jag tror att alla behöver det lite då och då.

Kommer ibland på mig själv att jag saknar att lyssna på musik. Saknar glädjen i att plocka fram en riktigt bra skiva och verkligen lyssna på text och musik. Tror att jag får ta tag i det framöver.

Var på kommunstyrelsemöte i måndags, för mig kom det som en total överraskning att KD inte vill vara med i alliansarbetet längre. Tydligen anser de att vårdnadsbidraget är så pass viktigt att de är beredda att ställa sig utanför och inte påverka budgeten. Konstiga filurer det där, å ena sidan goda kristna och å andra sidan finns det väldigt märkliga åsikter i partiet.

Känner mig tvungen att bjuda på ännu en låt med Cure, kanske den allra bästa just nu. I alla fall är det dagens låt!


1 kommentar:

Anonym sa...

Mkt bra låt!