onsdag, oktober 21, 2009

Ratata

Jag har funderat på det här med att blogga. För vem och varför väljer man att skriva sina rader, och vem är egentligen intresserad av mina val av dagens låtar? Förhoppningsvis leder det till att någon hittar tillbaka till 80-talet! Just nu lyssnar jag till exempel på Lustans Lakejer, kan det bli bättre? Skulle vara den här gamla gruppen då, Shanghai. För er som inte nöjer er med detta så kan ni alltid lyssna på Fake och se på deras liveframträdande från tv-programmet Bagen.

I Ulricehamn är det annars ganska lugnt. Jag blev dock förbannad igår när jag fick reda på att demokratiberednings arbete tydligen inte ska komma upp till beslut i fullmäktige i december utan först i januari. Det här känns som ett försök att hindra demokratiprocessen, och det är precis detta som förslaget vill förhindra. Ödets ironi? Oerhört irriterande är det i alla fall. Nu kommer det väl troligtvis bli så att "man" inte kommer att hinna med arbetet innan nästa mandatperiod, misär...

Fick dessutom höra att det finns fler moderater som tänker som jag i Tvingenfrågan, det kanske inte är helt kört än..

Häromdagen valde Aftonbladet att bjuda upp SD till dans, gjorde de rätt eller fel?

Dagens låt "Never Never - The Assembly" Någon mer än jag som minns videon till låten som Måns Herngren och Hannes Holm gjorde, den var kul på riktigt.

Inga kommentarer: