torsdag, oktober 01, 2009

Skidrow

Ny månad, nya upptåg och nya möten. Ska på mitt första idag på STT i Tranemo och sedan ett kvällsmöte med mat och dryck. Tror att båda kan bli trevliga och givande. Annars rör det sig fortfarande mycket i mitt huvud efter måndagens fullmäktigemöte. Har kommenterat en del i UT och får lite hugg därifrån, kul. En som kallar sig Inga-Lill stör sig nog väldigt mycket på mina åsikter. Man kan ju inte låta bli att undra varför hon bor i Ulricehamn om hon nu vill förändra staden så drastiskt, är det inte bättre att hon flyttar till den staden som är hennes förebild? Jag trodde att det var charmen med städer att de är olika varandra, men jag kan ju ha fel....

Satt i soffan igår och funderade på min kropp. Hade tidigare slötittat på ett program på tv3 och kände att jag måste göra något åt min växande kropp. Jag tog på min löparskorna, en gammal tröja och en mössa och gav mig av. Efter knappt en kilometer trodde jag att jag skulle dö. Mina lungor skrek och jag var tvungen att stanna. Efter det promenerade jag i rask takt och joggade sedan lite lätt. Min kondition är under all kritik, tur att jag inte fick hjärtinfarkt. Borde nog ta tag i det där på riktigt. En kilometer vartannat år är nog för lite...

Är inne i en 80-tals rock period. Bäst just nu:

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kan få följa med mig på en runda om du vill?
Martin