fredag, december 04, 2009

Att stå för sin åsikt

Att vara politiker är inte alltid enkelt. I onsdags sattes det lite på sin spets för egen del. Innan demokratiberedningens sammanträde gick jag i luven med SPI´s representant. Jag är helt klart förvånad över att de inte kan stå för sin åsikt när det gäller flyktingar och invandrare. Att de väljer att inte gå med i en manifestation för öppenhet tycker jag talar sitt tydliga språk. Att de dessutom väljer att skylla på vårt kommunalråd är ett bevis på feghet. Stå upp för er åsikt istället! Efter ett halvhetsigt samtal valde jag att lämna mötet. Hade jag stannat kvar hade det hela kunnat spåra ut totalt, kunde blivit misär... De har inget i en demokratiberedning att göra.

När det gäller arbete så fortsätter Kinds GK att klättra på rankninglistor. Vi rankas nu som trea i västergötland av Golf Digest. Vi är dock inte nöjda med detta utan siktar högre!

På måndag bär det av till Europakorridorens föreningsmöte. Jag har funderat en hel del på Ulricehamn och tåg. Jag blir mer och mer övertygad om att Sverige behöver satsa på tåget för att inte vi ska bli helt beroende av bil och buss som transportmedel. Jag hade gärna pendlat med tåg till Göteborg om det hade tagit 45 minuter. Det hade öppnat staden för en helt annan typ av invånare. 25.000 invånare är inte alls omöjligt.

Ikväll är det dags för årets första julmat, ska bli gott med lite prinskorv och skinka.

Dagens låt "Slayer - Bloodline"

Inga kommentarer: