tisdag, december 01, 2009

Öga för öga

Har precis sett på årets julkalender. Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Om inte sångerna hade varit med hade jag nog tyckt att det var riktigt bra. Ska ge den en chans till...

Igår gick jag i mitt livs första fackeltåg och mitt livs andra demonstration. Har dock bevistat ett flertal men då enbart som åskadare. Demonstrationer har liksom inte varit min grej men igår gick det inte att stå utanför. Det var ett långt band av människor som valde att gå med i fackeltåget mot rasism och för öppenhet i Ulricehamns kommun. Bra att det dessutom inte bara var politiker som gick med utan även "vanliga" invånare.

Vad hände annars på gårdagens kommunfullmäktige? Vi la ungefär två timmar på att prata om vårdnadsbidraget. En fråga som jag inte direkt brinner för. Tyvärr blev jag dessutom bara mer och mer tveksam varje gång Kd var uppe och pratade för sin sak. Har man inga bra argument kan man lika gärna vara tyst.

Jag höll dock på att gå upp i limningen när Kd´s Allan Olsson valde att återigen komma med sitt förslag om att se över reklampelare på grönytor. Inte bara att han gör en motion från V till något som den inte är han väcker också förbudstankar som jag verkligen inte tycker om. Som tur var valde en stor majoritet av fullmäktige att rösta emot honom. Kul med den kristna högern och vilka frågor de driver. Vårdnadsbidrag och förbud mot reklam. Vinner man väljare på det?

Dagens låt "Popsicle - Hey Princess"

Inga kommentarer: